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quarta-feira, 22 de junho de 2011

My favourite animal - 3rd Grade



I developed with my third-year students a project on animals. First we practiced how to describe some animals (physical characteristics and abilities). Some of the activities we did to practice vocabulary were:

- Mime game: I showed a flashcard of an animal to a student and he/she should mime it for a classmate to guess. The student who guessed it first would go to the front of the classroom to continue to play the game.
- Guessing game: I started describing an animal for the students to guess (eg. It's black, it's got two wings, it can fly, it can not climb, etc.). The student who guessed it would go to the front of the classroom to describe another animal. The model of the sentences was on the board to help students make the description.
- Hangman: I divided the class into boys and girls to play hangman. I started writing the first word on the blackboard and the student who guessed the word correctly could go to the blackboard to keep playing it.
After enough practice of vocabulary, students filled in on their books some sentences describing their favorite animal and drew it on a separate sheet of paper. In another class, we went to the computer lab for them to type in their text about their favourite animal. With the help of the computer teacher, we prepared a presentation of the students' work to put on the school website.
See some models below. 



Desenvolvi com meus alunos do terceiro ano um projeto sobre animais. Primeiro trabalhamos a descrição de alguns animais (características físicas e habilidades). Algumas atividades feitas para praticar vocabulário foram:
- Mime game: mostrava a um aluno o flashcard de um animal e ele deveria fazer a mímica para os colegas adivinharem. O colega que advinhasse primeiro iria até a frente da sala para continuar a brincadeira de mímica.
- Guessing game: eu comecei descrevendo um animal para os alunos adivinharem (eg. It's black, it's got two wings, it can fly, it can't climb, etc). O aluno que adivinhasse poderia ir até a frente da sala para descrever um animal. O modelo das frases estava na lousa para ajudar os alunos fazerem a descrição.
- Hangman: dividi a sala em meninos e meninas para brincarmos de forca. Eu comecei escrevendo na lousa, uma vez um menino dizia uma letra, depois uma menina, até alguém adivinhar o animal. Quem adivinhasse o animal poderia ir até a lousa para fazer a forca.


Depois de praticarmos bastante o vocabulário, os alunos preencheram no livro algumas frases descrevendo seu animal favorito e fizerem um desenho dele. Em outra aula, fomos ao laboratório de informática para eles digitarem seu texto. Com a ajuda da professora de informática, montamos uma apresentação do trabalho dos alunos para colocar no site da escola.


Vejam alguns modelos:







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